2009/03/24

hej ...


Min frånvaro här på bloggen har varit en tid , men det är så ibland orkar man inte riktigt med.
Min lust truter allt som oftast och ibland så kommer de saker som jag egentligen vill sysselsätta
mig med i kläm , det är måstena som tar all energi.

Uppdatering , jag är sedan en vecka tillbaka hemma igen och har ingen sysselsättning. Min praktik på Åhlens var kort , det blev ingen förlänging pga av arbetsbrist helt enkelt , det är ju inte givande att vara på en arbetsplats där man är över så att säga.
Nu är det andra veckan som jag går hemma och det är jätte jobbigt, men fick samtal idag av Arbetsförmedlingen så jag ska dit nästa vecka så får vi se...

Solen och våren den vill inte riktigt som jag vill att den ska komma nu. Visst skulle man kunna ut i trädgården och städa upp men jag tycker fortfarande att det är lite kallt och jag behöver mer sol för att motivera mig.

I helgen tog vi en lite tur till Ikea och spanade lite och kom givetvis hem med lite saker. Vi tittade lite på sommar sortimentet som kommit ut , fanns en del snygga grejer men vi håller oss nog lite till.




Blidde en korg till pojkarna 59 kr


Skitsnygga kuddfodral 2st/ 99 kr!


Har en fåtölj som jag innan köpt på blocket som jag tycker är så skön. Det är en Tomellila fåtölj från Ikea och den finns inte längre i sortimentet sen en längre tid. Har provat att ha den nere i vardagsrummet men av någon anledning så pinkar hunden på den på sidan och inte så kul att tvätta överdraget hela tiden. Överdraget vi har är benvitt och inte särskilt fint, så nu har den stått uppe i mannens rum med ett lakan över sig. Här uppe får den lov att vara ifred från att bli pinkad på men den är så ful med lakan på sig. Hittade ett fint överdrag på Ellos och med en rabatt på 50% slog jag till.(Tack för tipset Jenny!) Tyckte det blev jättebra och är jättenöjd, men lägger ändå en liten filt i fåtöljen så håller det lite av djurhåren borta.



Som ny igen , tack Ellos!


Kram Malin*


1 kommentar:

jenny sa...

hej...blir så sugen på ikea nu ändå. kuddfodralen va verkligen fina! lille kasper verkar oxå rätt nöjd. hoppas du får sova lite bättre framöver, är inte kul när man missar sömn.

kram min vän, så ses vi snart!