2009/01/27

Början på något nytt kanske...

Dagen har varit omtumlande idag oj , oj ,oj. Har försökt att hålla lugnet men det är så svårt för en sådan som jag, tack kära vän i Småland att du finns när jag får mina små ryck ;o).

Har varit i Malmö town idag och det är inte ofta jag åker dit trots att jag faktiskt är en Malmötös från början. Jag tycker att staden har blivit så stor ju äldre jag blir, mycket folk överallt som springer och är på väg hit än dit. Jag kan komma på mig själv att bara stanna upp och stirra rakt ut i vimlet och skaka på huvudet och känna att ta ett djupt andetag, glöm ej att andas.

Men det gick bra jag var på ett möte med en som jobbar på arbetsförmedlingen för att eventuellt hitta en praktikplats till mig. Stället som jag skulle vara på vill jag inte nämna än då jag inte vet säkert om det blir aktuellt än. Men kan säga så mycket att det är ett varuhus som ME LIKE MUCHO!
Träffade en man där och vi snackade lite om allt möjligt och det kändes faktiskt bra , men vill inte ta ut något i förskott så man inte blir besviken. Samtidigt som jag hoppas på detta så vet jag ändå att C från Arbetsförmedlingen har kanske något annat på gång om inte detta skulle bli något , så det känns skönt att något är på g att hända.

Sen gick jag ju givetvis en vända på detta varuhus och hittade lite rea en gardin kappa i rött med vita prickar på 31 kr och två gardin längder till vårat sovrum i typ linnefärgat bomull för 100 kr.
Älskar att göra fynd och det gillar min man också, kommer bilder när jag satt upp dem.

Avslutningsvis har jag varit hos U och C min bästaväns föräldrar (en av mina äldsta vänner som tyvärr inte längre är i livet) och tog en fika och pratade lite. Det är alltid lika trevligt att träffa dem innan har det varit lite jobbigt då sorgen från min vän var så jobbig för oss alla att bearbeta.
Men nu känner vi nog alla det på ett annat sätt och vi har /är så nära varandra de är väl lite som mina xtraföräldrar och de är så fina, tack för att ni finns.

Nej , nu ska vi faktiskt hoppa i säng varit en lång dag.

Kramar Malin*

Inga kommentarer: