2008/12/10

Positivt besked

Förra inlägget var väl inte så muntert min man sa att han tyckte det var så svart men jag sa att det var ju så som jag kände just då.
Men som jag också säger att saker och ting kan ju ändra på sig, och idag fick jag ett litet positivt besked som glatt mig mycket.

Går arbetslös hemma och det är något som tär mycket på mig, vill komma ut och jobba men har även visa orsaker som begränsar mig lite. Har länge gått nu och väntat på att en dam från Arbetsförmedlingen skulle kontakta mig och boka ett möte. När jag förra veckan träffade min handledare så berättade han att han fortfarande inte hade nämt mig för denna kvinna. Då blev jag så ledsen för han har innan gett mig hopp om att hon snart skulle höra av sig och kanske hjälpa mig.
Idag var jag iväg till Arbetsförmedlingen igen sovit 2 timmar i natt haft jätte ångest för att jag skulle dit. Jag masade mig dit och träffade min handledare vi snackade lite sen nämde han att han hade en tid till mig att träffa denna kvinna på fredag!!!

Gissa om jag blev glad!! Det betyder egentligen kanske inte så mycket för allt kan ta så lång tid till innan hon kanske har hjälpt mig hitta en lämplig syssel sättning till mig men det är ett steg på vägen. Har lärt mig efter alla dessa år som jag varit borta från arbetslivet att allting tar tid när man ska komma tillbaka men jag har liksom inte haft tålamod att acceptera det. Nu är jag evigt tacksam för det små steg som tas , så länge det är i rätt riktning.

Nej . nu ska jag faktiskt gå och sova trott eller ej men jag är super trött!!!!

Många kramar till alla mina läsare.

Kram kram Malin*

2 kommentarer:

jenny sa...

vad skönt när det blir ett steg i rätt riktning, och att du kan känna glädje över det. lycka till i morgon!!
kraaaam

Ann Katrin sa...

Härligt, ta tillvara på dom små sakerna, hoppas det går bra imorgon. Tänker på dig. kram