2008/11/27

Det börjar ta form


Jag har också gått och blivit husägare,yeah har ett vitt hus också men detta är mitt första Walther & Co hus. Tycker de är så fina njuter så av det har det precis vid min dator så jag kan titta på det mys. I måndags var jag lyckligt lottad och fick följa med min kompis C och hennes svärmor och några andra kvinns till den lilla mysiga butiken Amouse in a house. C svärmor hade beställt tid med Marita som har butiken så den var öppen endast för oss. Det var så mysigt snön låg ute på marken komma in denna butiken som strålade av jul och så fina grejer.


Marita bjöd även oss på lite mackor , cider, vin och godis det var lyx att gå omkring i en inredningsbutik och smutta på god cider. Jag handlade inte så mycket men vi fick nog nästan alla med oss ett zink hus hem.

Håller på för fullt att göra iordning mitt nya rum/gästrum ähh jag kallar det mitt rum jag som är där mest ju. Det börjar ta form och jag flyttar lite hit än dit , slänger, rensar ja som sagt det tar sin tid. Det är fortfarande lite tomt på väggarna ska inhandla lite textilier att spänna upp på ramar samt att sy en gardin.








Det blir väldigt mycket ljusare och det gillar jag det känns inte så tungt längre som jag tycker att det ofta gör med furu möbler. Har även en kista som jag ska ta hand om vid ett senare tillfälle och den ska jag placera ute i vår hall sedan. Mannen min tycker att det blir så fint så jag tror han är lite avundsjuk att jag har ett sånt fint rum så jag kanske för göra lite trevligt i det rum han sitter med sin dator i senare. Han hummar mest och håller med för tillfälligt han är så glad för sin nya fina dator som han så snällt leker med ( spelar dataspel).

I tisdags var jag med min mycket goda vän K på Ikea och shoppade där hittade jag bland annat den fina tavla som ni ser på bilden lite längre upp händerna med lingon och så köpte jag dessa fina kuddfodral som jag tyckte väldigt mycket om super bra pris 79 pix för båda två som hittat.

Nej , nu blir det inte mycket mer för nu måste gå och få lite sömn också , imorgon ska jag följa med en kompis att shoppa kläder hon ska på julfest så vi får väl se vad vi kan hitta till henne.

Ha det så bra och ta hand om er!



Kram Malin*




2 kommentarer:

marita blücher sa...

Hej Malin,

Vilken fin och trevlig blogg Du har .... vad duktig Du är på att fotografera. Förstår att Kasper och Uffe fått sina egna platser ... djur är underbart. Vi har själva katten Ulla, hunden Emil och minigrisen Mossan.

Det var trevligt att få läsa dina positiva rader på min blogg och så fint Du skriver på Din blogg om besöket.. ett stort TACK !! Det glädjer mig mycket att få läsa att du njöt av stunden hos mig tillsammans med Dina väninnor. Varmt välkommen åter, Kram/Marita

jenny sa...

lyckliga du som har ett till hus. fast jag är så kär i mitt vita! skulle vilja ha ett i zink nere när det är renoverat där...få bli belöningen då när man slitit färdigt!!
kram på dig min älskade kära skånetös!!