2008/08/27

Vad tiden går fort

Hej , I'm back ett tag ialla fall hoppas jag fick ett litet avbrott där hoppas inte det ska bli så långt nästa gång.

Har nu återhämtat mig från alla biverkningar av medeciner infektioner osv, oj låter som jag är dödssjuk, men det kan jag försäkra er om att det är jag INTE. !

Så vad har hänt då hrmm nja inte så mycket egentligen många dagar ser de samma ut varken mer eller mindre. Ibland blir de mer förgyllda med lite besök av goda vänner och deras små barn, x-grannen som man lunchar med , en söt man som kommer hem och är kärleksfull, fint meddelande i GB ,fler vänner nja det händer ganska Mycket ändå. Tack alla för att ni finns!!

Idag har jag varit med x-grannen och lunchat och shoppat mycket najs,(ett fint ljus) fick med mig några plagg hem, men väl hemma insåg jag att de var nog inte så bra ändå så de lämnas åter imorgon.


Imorgon ska jag först på ett möte på Arbetsförmedlingen sen ska jag träffa en mycket god vän i stan, luncha , snacka och shoppa, lite ialla fall kanske bara ögon shoppa.

Nej minsann jag ska shoppa, måste inskaffa en ny handväska den jag går och bär på trasar sig i handtaget(välanvänd). Har länge letat efter en väska och jag tycker det är jätte svårt , är jag ensam om detta ?? Jag har så många krav och inget stämmer med vad jag vill ha ut av en väskan.Så förra veckan hittade jag en som var väldigt nära. Blev så glad tog väskan under armen vände mig till mannen och sa.
-Äntligen , älskling här är den. Passar jag med den? Han nickar mmmm.
Sen kommer det jag kollar priset, pooof där brast den väskan, 899 kr för en liten svart väska, nää du aldrig!!! När jag kollar vidare, så visar det sig att det är ju äkta skinn och det kostar ju. Sen kollade jag på andra sidan av butiken och då fanns där en till som var nästan lik den andra och den kostade 299 kr och det är ju överkomligt, kan sträcka mig till 400 kr. Men jag köpte den inte så vi får se om jag hittar den imorgon , för i såfall följer den med mig hem. Lägger upp en bild på min nya vän sen, när den väl är hemma i min ägo.



Sen hittade jag en häftig duk idag som jag tänkte använda som en väggbonad i vardagsrummet. Just nu så har jag haft vår/sommar period vilket innebär turkos/lime färgerna.

Det ser inte riktigt ut som på bilden,har ändrat lite på bordet men bonaden är den samma. Hittade det tyget på Stoof &Stil (tror det stavas så) sydde till det och jag blev riktigt nöjd. Men nu är det snart höst och då vill jag ha in lite nya färger. Har köpt jättefina kuddfodral i plommon lila, väldigt mörk lila och skulle vilja blanda det med brunt, grönt , orange, svart liksom murriga färger. Har letat länge efter ett nytt tyg men det är svårt att hitta det med, jobbich! !Men så idag hittade jag en duk på Hemtex, ljuvliga Hemtex där hittar man alltid något fint. Den var svart i grunden men sen en massa av de färger jag just nämde jätte fin och billig 99 kr!!! Som hittat , men den var slut! Till min lycka sa expediten att den kommer vi att få in fler av, detta är höstnyheterna och de har just kommit ut. Så imorgon ska jag till en annan Hemtex , så håll tummarna att jag hittar den där. Så trevligt billigt och färdig sytt , visst måste nog göra en kanal men det är ju piece of cake.

På tal om piece of cake hittade Leilas bok på bokhandeln, ni vet hon på tv 4+ "Leila bakar" jag tycker hon är så bra. Gillar det hon gör hela upplägget , sen är hon ju snygg, inredningen , alla blommor, burkar och skålar hon använder jag gillar hela kittet. Har bakat lite efter hennes recept och de är supergoda. Så denna bok, med tror det är de flesta recepten från tv programmet måste jag bara ha. Men jag väntar nog kanske en bra julklapp?














Nej , nu har tiden runnit iväg och jag måste upp tidigt imorgon . Det var trevligt att vara tillbaka här på bloggen kan inte riktigt förstå varför jag slutade, visst ibland tryter inspirationen men nu har jag nog så det räcker för ett tag.

Kram*


2 kommentarer:

Anonym sa...

Stoff & Stil heter det juh!
Besserwisser, jag veeet...

lavendula sa...

oj oj sorry