2008/08/30

Vilken sensommardag....

Idag har vi målat, förrådet och i stort sätt hela carporten är målad. Vi har en sida kvar men det ska bytas ut brädor där i snart framtid så vi får vänta med att måla det. Kanske ska passa på att berätta hur vi bor ;o) för de som läser här och inte vet. Vi bor i ett parhus kan man säga 4 rok på ca 134kvm så det är stort för oss två men vi har ju planer på att utöka familjen. Det är en bostadsrätt men vi sköter mycket av underhållet själva. Så planket som gränsar in till grannen är väl oki på vår sida men på deras är brädorna illa däran. De kan bara byta ut de sen kan vi fortsätta ha kvar det som står men vi skulle båda vilja byta ut det , göra det lite tätare. Så då känns det ganska onödigt att lägga ner tid på att måla nu om vi ska byta det till nästa vår kanske. Vi får se får ta ett snack med grannarna sen.


Det har ju varit perfekt väder för att måla idag, så vi satte igång direkt på morgonen hrmm kl 10 ialla fall. Jag målade så gott jag kunde har lite problem med balansen på stegar men jag gjorde mitt och det blidde bra. Mannen fick väl jobba lite mer då han fick ta partierna som var på höjden , och så duktig han är.

När jag var färdig så gick jag in och bakade lite kakor till nästa helg, mannen fyller nämlingen år i veckan. Hans föräldrar, bror och flickvän kommer på fredag för att stanna över helgen , trevligt så då får man ha lite att bjuda på. Ska ge mig in på lite okänd mark baka sorter som jag aldrig gjort förrut ska bli skoj.


Rundan in till stan i torsdags gav lite napp i jakt på lite shopping. Någon väska blidde det tyvärr inte hittade den inte men jag hittade däremot duken som jag skulle ha som väggbonad. Jag och mannen tog upp den och höll mot väggen och var överens , vi tror det kommer bli super bra. Det är så kul nu när jag har lyckats att få med honom att tycka till lite om hur vi ska ha det här hemma , visst oftast kommer jag med ideerna men det är kul att han gillar den och kommer med sina åsikter. Bilder pp hur det blidde kommer komma under veckan.


Nu sitter vi här jag vid min dator och mannen vid sin, vi har sett en film ikväll
Awake och den kan jag stark rekommendera, bra.
Nej ,nu ska jag kolla lite rundor på nätet , läsa lite bloggar m.m.
Ha det bra .
Kram *

Inga kommentarer: