2008/08/13

Ätstörning hos en katt....

Idag eller igår det är ju nydag nu , var en ganska seg dag.

Det har regnat mycket idag, skulle egentligen träffat en nära vän o hennes lilla dotter som jag kallar "sessan" en riktigt liten prinsessa som snart blir 10 månader urgulllig. Vi skulle tagit en promenad och gått till en lekplats där de har baby gungor så sessan kunde gunga men så blev det inte. Regnet förstörde för oss dumma regn men det kommer fler dagar.

Istället har dagen gått till att tvätta , tömma diskmaskin , plocka undan ja sånt lite smått o gott.

Katten våran han är för rolig , han var helt vild imorse verkligen ville ha uppmärksamhet då brukar det betyda att det är tomt i hans matskål.. Men jag tänkte att det måste ju mannen ha fyllt på innan han åkte till jobb. Gick ner o kollade jo visst där var tomt, ahh då har mannen bara glömt ge han mat, så katten får mat givetvis av mig.

Sen pratar jag med mannen frågar om han missade maten han sa -Nej, jag gav honom mat , då har han redan ätit upp den glupsk katt minsann. Sen tar jag en runda in i vardagsrummet och vad ser jag där jo på filten som ligger över ryggstödet i soffan där ligger kattmaten eller delar av dem. Kasper som katten heter har hetsätit upp sin mat sen har han kräkts upp den. Jag /Vi har en katt som har en ätstörning för detta kan hända rätt ofta , vad göra åt det? Vi försöker med att hålla undan så att han inte får för mkt mat men det känns ju inte rätt iheller, stackars kisse.

Ja , så det var ju bara för mig att torka upp sen in med filten i tvättmaskinen sen var beviset av ätstörningen ett minne blott.


Sen har det väl inte hänt så mkt vi har fått ett paket med saker vi beställt några pocket böcker samt 24 season 6, så den har vi börjat kolla på ikväll.


Min man har hjälpt mig med att lägga in en räknare så man kan se hur många som har varit inne och kollat på bloggen , tyckte det kunde vara kul att se. Det är inte så lätt det här alla gånger, skulle även vilja ha en gästbok men det får komma senare.


Nej , nu ska jag surfa runt lite på andra bloggar innan jag kryper till sängs, ska upp tidigt imorgon ska in till stan träffa en kompis samt på lite ärende.

Godnatt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är väl lite hårt att kalla Kaspers matvanor för "ätstörning", så illa är det ju inte. Han blir bara ivrig ibland.

Kul o se att räknaren fungerar :)