2008/08/11

Ny duschad Uffe!

Har just kommit hem från en tur på hundrastgården med Uffe. Det är så kul att se han springa omkring och leka med andra hundar än om han är en liten ensam varg kommer oftast efter då han hellre luktar på en fläck eller försöker äta upp en fjäder.

Det är ett problem vi har med honom han är helt galen i fjädrar, vad vi än gör så ska han ha dem. Jag har kommit på ett läte som jag ger i från mig när han ska strunta i det och ibland funkar det ibland inte. Men som sagt det är kul att han får träffa andra hundar . Idag var där en valp nån blandras som är så söt, en tollare, en golden samt en amerikansk bullmastiff. Den sist nämda var en kloss shit så stor han sprang ju nästan ner mig och han var bara 7 månader gammal. Hur som helst nu när vi skulle bege oss hem så märkte jag att Uffe var gul i pannan. Han var ju nämlingen äldst men kortast av alla hundarna så någon han kissat honom i huvudet, stackars Uffe. Så det blev duschen när vi kom hem. Nu ligger han under mitt skrivbord och vilar och tänker säkert på hur trevligt det var att träffa alla hundarna.



Nu ska vi snart ta en fika gjorde smulpaj med jordgubbar, rabarber och äpple igår finns över det kan man ju inte kasta. Sen är det sista delen på den obehagliga serien Durham County men har man sett alla avsnitt får man även se det sista. Hej så länge....

Inga kommentarer: