2010/01/07



Det är fortfarande vinter även i Skåne det ligger ett vitt täcke överallt och det är -5 grader kallt så det rejält om kinderna.
Idag har jag och Uffe varit ute på en lång promenad och han är så ivrig drar vill snusa på allting på alla fläckar som finns överallt, lite äckligt men det ligger ju i deras natur.

Igår när jag , mannen och Uffe var ute så släppte vi han lite här utanför så han fick springa fritt och det är så härligt att se honom så lycklig. Vi hade ett träningsgodis med oss så vi hade hans uppmärksamhet annars kan han lätt springa iväg på egna äventyr. Han var så duktig svarade hela tiden på inkallningen och var så glad när han fick en godis bit.
Så när jag var ute idag tänkte jag ahhh jag testar oxå att släppa honom och det gick jätte bra.
Han var så duktig kom hela tiden när jag kallade samt att jag tränade lite andra grejer med honom och han var skit bra!!! Så nu ska vi köra lite träning lite oftare , kanske oxå ska ta lite träning med en kompis som oxå har cavallier vi är lite sugna på att kanske ställa ut Uffe bara för att se vad han kan få för bedömning hrmmm vi får se...

Annars är det en tråkig dag jag har varit väldigt nere idag , ledsen om vartannat vet inte riktigt varför bara är så . Men det blir ju bättre igen.

Nu ska jag ta fram dammsugaren och låta den göra sitt jobb , hittar fortfarande barr från granen och de är inget skoj att få i sockorna.

Kram kram *

1 kommentar:

Jennie sa...

Way to go Uffe!!!
Hope you feel better soon =)