2009/12/16

vitt så stilla vilken harmoni



Ikväll så tog mannen , jag och hunden en promenad tillsammans och det tillhör inte till vanligheterna men det ska vi råda ändring på. (att jag följer med alltså).

Det var så underbart det snöar ju här och snön faller så vackert samt att det är så stilla så än om det är nån minus grad så fryser man ju inte (jag , har ju min yllekappa, varmt och gött).


Jag kände sådan harmoni när vi var ute att jag bad om att vi skulle ta en längre runda än vi brukar samt att man ville nästan inte gå in sedan. Min kära man har frågat mig innan idag när vi pratat på telefon om jag gjort några snöänglar, men det har det ju inte blivit men nu på kvällen var jag banemig sugen på att göra en , men hejdade mig ;O).


Nu har snart denna vecka oxå gått sen är vi inne på julveckan så i helgen ska vi klä granen , packa in paket, göra julgodis och lite förberedelser för julen.


Vi är så lyckliga , för vi ska få fira julen hemma i år hos oss , i vårat hus och mina svärföräldrar kommer hit, det ska bli så så mysigt.....

Det är en helt annan grej att få vara hemma och ta det lugnt och jag tror oxå att min söta svärmor kommer tycka det är skönt. Min underbara svärmor är ju en sådan riktig bullmamma när jag firade första julen med dem så sprang hon mest runt, stod i köket , tittat på Kalle Anka nä det hade hon aldrig gjort det fanns det inte tid med.....

Nu har jag kommit och ändrat på lite och jag tror till det bättre vad jag fått höra av henna själv i alla fall, nu har vi mindre mat och lite mer lugnt och så hjälps vi åt så får ju alla njuta.

Hon läser min blogg varje dag , så jag passar väl på här att säga .

-Du , är en klippa och jag är så glad för att ha dig som min "mamma" (svärmor) och vi ser så framemot att ni kommer snart igen och vill fira jul med oss, kram på dig.


Ha en underbar ja nåt och kör försiktigt när ni beger er ut på vägarna.


Kram *

Inga kommentarer: