2010/08/24

Filten!!!!


Så var den då äntligen här på bild och allt!! Förlåt att det tagit lite tid att få upp bilden men det har liksom inte blivit av att jag fotat har mest suttit under filten på kvällarna och myst....;O)

Som ni ser så går den ju runt mig oxå he he räknade så det blev 66 rutor sammanlagt och då har jag virkat 12 varv på varje ruta med färgade garner sen runt om som avslut 2 varv vitt.
Sydde ihop hela filten istället för att virka ihop den tyckte att det blev snyggast. Måttet för hela filten blev 175 x90 lagom filt storlek. Det har varit mkt fästande av trådar men med resultatet i knäet så är jag väldigt nöjd och detta är INTE den sista mormorsruts filt jag gör inte!!!

Nu ska jag ut och hjälpa mannen med att rengöra poolen den behöver vi inte mer för denna säsong vi tar ett dopp i poolen i Turkiet istället avresa på fredag mmmm ska bli så najs ;O)





Vill ni veta var jag hittat beskrivning för att göra filten eller något annat så skicka ett mejl till mig bara www.malinsky66@hotmail.com
Kram kram ***





2 kommentarer:

Anonym sa...

...så fin den blev.
...ha de gott i Turkiet.
...grattis till födelsedagsbarnet när det är dags.
"moster"

jenny sa...

underbart fin blev den! ser jättemysig ut att ha nu när mörkret kommer smygande.
ha en skön resa och njut av solen.
hälsa din lille gubbe :)

kram kram