2009/09/26

blomning på sista valsen


Nu är trädgårdsmyset snart förbi men än finns det dagar att njuta av. Blommor som kämpar sig kvar för att sprida sin skönhet och doft finns än men de börjar dock glesa.

Imorgon blir det trädgårdsarbete för hela slanten , mannen har varit så duktig och laserat pallkragarna idag så imorgon , äntligen ska de sättas på plats så att jag kan plantera jordgubbarna i dem så de kan förvaras på sitt nya hem under vintern.

Idag har vi tagit det ganska lugnt sovit länge sen varit och handlat mat så nu är det upp bunkrat igen. Uffe har varit lite hängig idag han vill inte äta och hans mage skriker tror han har magknip av sin medecin kanske , men lite mag massage verkar lindra.

Nu ska jag ta och dra mig tillbaka till sängs och fortsätta min nya bok som jag läser "Rödhake "
som är skriven av Jens Nesbö en norsk och väldigt bra författare, spännande.

Ta hand om er .

Kram Malin*


1 kommentar:

Jennie sa...

Nice photos, are they from the new camera???