2009/04/19

Trädgårds röj



Idag har vi haft en mysig trädgårdsdag om jag får säga så. Mannen är som gått färdig med sin upp plockning av tusen skönor som vi har /haft i stora partier i gräsmattan. Man kan nästan säga att det fanns mer tusenskönor är gräs men nu ska det bli ändring på det.

Nästa helg blir det till att så i nytt gräs hoppas det blir bra, första gången vi gör det.


Själv så har jag plockat ogräs , ogräs och ogräs usch vad jag hatar det! Men fint blir det när man fått bort det mesta , nu ska jag bara ta och flytta lite plantor också mina hortensior ska få byta plats igen , de stackarna får aldrig någon ro. Imorgon ska jag fortsätta att jobba i trädgården , jordgubbarna ska få lite gödning och en fiberduk på sig och smultronen ska jag ta upp och plantera i balkonglåda och kruka istället.


Hinner jag med så har jag köpt jätte söta luktärtor en låg variant som jag tänkte sätta, samt lite basilika och gräslök så jag har verkligen saker att hitta på.

Hoppas nu bara att lusten finns kvar imorgon som den faktiskt har gjort idag.

Vet ju hur jag kan vara det kan pendla rejält från dag till dag , hoppas det får bli en bra dag imorgon.


Nu ska jag gå och läsa en stund sen sova.


Kramar Malin*

1 kommentar:

Elin sa...

Så härligt med trädgård :) än sålänge får jag nöja mej med balkong, har fått till min första plantering.. penséer i kruka, bra för nybörjare :) Kram/ Elin