2009/04/29

Lite trädgård

Planterat om smultronen i kruka mannens smultron


Trädgården den vaknar till liv och i helgen som kom så såddes det gräs och flyttades plantor hel vilt här hos oss. Jag känner mig nöjd , och veckan har inneburit ett dagligt vattnande på gräs och trädgårdsland.


Idag blev jag iväg dragen till Tirupsörtagård av en kompis och det är jag väldigt tacksam för. Hur har jag kunnat missa detta ställe , sen så ligger det ju så nära där jag bor oxå typ 5 minuter med bil , ja ja nu har jag varit där och kommer garanterat åka dit snart igen.


Inhandlat lite planter idag som jag planterat, vi får väl se hur de kommer bli till sommaren när de växer upp.


Salix träd fått av mkt god vän


Vaknar långsamt till liv på trädäcket

Klematis "Jackmanni" , vackert vid blomning


Mina "Nicco Blue" hortensior har fått flytta , ser lovande ut

Nu har ni fått ta del lite av min trädgård och vad där finns, kommer fler bilder när det börjar blomma lite här och där.....

Nu ska jag sova.

Kram Malin*

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej lilla marängen!
Kul med trädgården!
Hoppas fortfarande att min chokladblomma skall vakna i sin kruka...men neej inte ännu. Det vaknar dock upp ngt annat som jag ännu inte vet vad de tänker bli när dom blir stora? Spännande.
Ha det så bra i täppan!