2008/12/23

God jul!!!


Så var det dags igen nu är julen här, och jag skulle vilja glädjas med den men det är svårt.

Det målas upp så fint i media och i normen att man ska baka pepparkakor, koka kola, svepa paket och pynta och ha det så fint och mysigt hemma.

Varje jul så går jag in med förväntan att jag även ska vara det för visst tycker jag att alla dessa bloggar man kollar runt som visar än denna juldekoration och pyssel är jättefina och de ger mig insperation men det stannar alltid där.

Jag får sådan julångest och nu snackar jag inte om lite oro utan riktig ähhh jag gillar det helt enkelt inte.


Men jag kämpar på och sveper julklappar och försöker trotsa herr ångest så gott jag kan, men att baka och koka kola.


Igår träffade jag min bror och brorsöner och hade lite paketbytning, vi började med bowling, köpte pizza sen paket. Vi fick vad vi hade önskat oss och jag blev jätte glad vi fick en...........

Den är jättefin fin lite metallröd färg och vi har redan hinkat i oss en del av det goda kolsyrade vattnet vi bubblat till.

Imorgon åker vi till Småland för att fira jul med mannens släkt , samt åka och hälsa på en mycket god vän. Det blir att vi är borta några dagar vilket jag inte gillar så har lite svårt att sova för tillfälligt och inte mycket bättre när man är bortrest men det fixar sig nog.

Jag önskar alla andra en god jul och hoppas att ni tar det lugnt och tar djupa andetag i julstressen det ska jag försöka göra.

Många kramar Malin*

1 kommentar:

Anonym sa...

GOD JUL PÅ ER!
VI ÄR I GÖTEBORG.
ALLA HÄLSAR.
ANTON HÄLSAR TILL HUNDTOMTEN.
Kram från oss bland björkarna på näset.