2008/11/03

En kvar....

Nu har jag målat klart den ena av mina innan fula furmöbler och oj va fint det blir!!!


Tänk vilka mirakel lite färg kan göra, jag är toppen nöjd och det ska bli så kul att få visa foton för er när allt är färdigt. Ikväll har mannen hjälpt mig att ta fram skänken som jag nu ska ta mig an.



Har länge funderat över vad jag vill med detta rum ska det bara vara ett gästrum eller ska jag göra det till mitt rum/gästrum jag menar det är ju inte ofta vi har sovefrämmad. Så jag har beslutat mig att så bli fallet har mätt och checkat så mitt skrivbord får plats va jag längtar. Det finns inget som är så kul som att göra något iordning som man själv ska få njuta av.



Vi har vita vägar därinne och en fondvägg i en beigefärg och på den väggen har jag nu 3 st orkide tavlor de från ikea. Ska bara behålla två stycken och de ska jag klä med två olika tyger från pandurohobby nämlingen dessa två , ska även inskaffa dessa två mysiga burkarna .

Tror att det kan bli mysigt med rött, jag har alltid gillat rött tycker det är en färg som gör mig glad och även ger mig ro, i lagom skala dvs. Vi var på Ikea i helgen och där provade jag den snygga fåtöljen i rotting som jag tidigare nänmt. Provsatt den och den var ju bättre än jag trodde från början, inte bara var den snygg utan jättebekväm att sitta i. Får fundera på om det finns plats för den ett behov kan man alltid ha men nja jag får tänka på det. Ska låta saker och ting få växa fram lite också i rummet , börja lite smått låta inredningen få växa fram.

Nu har jag avslöjat lite av mina planer i mitt nya projekt. Tiden rusar iväg och nu är det dags att nanna kudden.

Ta hand om er .


Kram*

1 kommentar:

jenny sa...

ska bli så spännande att se...ett eget rum är underbart att ha, även som vuxen! tilda är ju så mysigt, kommer att bli kanon.