2008/08/10

Söndag



Vädret idag är inte så värst upp piggande inte i heller att det är sista dagen som mannen är hemma ,han börjar jobba imorgon efter 4 veckors semester.


Vi har haft en sådan mysig semester gjort vad vi själva kännt för att göra verkligen tagit dagen som den kommer.


Vi har ju givetvis varit i Småland hos svärföräldrarna vilket var trevligt då vi hade så fint väder. Det blev en teater kväll i Kalmar då vi såg "Lånta fjädrar" med bl a Peter Dalle, Susanne Reuter och Robert Gustafsson i rollerna. Den föreställningen var jätte bra rekommenderar den varmt vidare. Sen var vi på kusinträff på min mans sida och det var väl inte iheller så pjåkigt. Jag känner inte så många av hans släktingar så det var ju trevligt att i alla fall få träffat stora delar av dem. Vi var hemma hos mannens ena moster som för övrigt har en helt underbar trädgård hoppas jag ska komma över lite bilder sedan som jag kan visa upp. Alla hade egen mat med sig dvs lite picknick och egna bord och stolar, vi satte oss under ett träd så vi fick lite svalka för hett det var det verkligen. På något sätt så kom Uffe , vår hund underfull med att man kan ju sträcka på sig lite så kan man få tag i en bröd bit. Så han fick tag i en majsbrödsbit som han glatt mumsade i sig.


Uffe äter bröd.

Men som sagt nu är sommarsemestern slut för våran del och jag får vara hemma själv hädan efter på dagarna. Men jag ska väl kunna aktivera mig på många sätt. Det finns ju alltid en massa måsten som ska göras sen kan man ju alltid ta en tur till stan för lite ögon shopping eller träffa några vänner.

Nu ska jag göra något som jag lovat mannen hela sommaren men som inte blivit av, nämlingen spela Sagan om ringen risk, egentligen vill jag inte men vad gör man inte för kärleken.......

Inga kommentarer: