2008/08/14

Det blir inte alltid som jag tänkt...

Idag hade jag bestämt att jag skulle göra än detta än ditta men hur blev det jo inget av det hände, nån som känner igen sig.
Jag skulle pyssla med mina gardiner och jag skulle träffa en kompis men gjorde jag det NÄ!
Anlednigen då , jo jag var helt slut, var ju hos läkaren igår och fick en massa medeciner som jag nu tagit och ja jag blir helt slut av dem. Det tar väl några dagar innan jag vänjer mig så ha tålamod med mig mina nära och kära.
Vädret har väl säkerligen också sin inverkan ena stunden lyser solen nästa stormar det och ösregnar inte kul att ha hund när det regnar. Men han gillar inte regnet så kan man vänta till uppehåll om det dvs inte var alldeles för längesen han var ute så blir vi nog båda glada.




Så i eftermiddags fick jag för mig att jag skulle baka rågbullar, min svärmor gör så goda rågbullar och jag har fått receptet och tänkte att det kunde vara gott till tomatsoppan som vi skulle ha till middag. Sagt och gjort jag hade alla ingredienser hemma tur nog så jag skred till verket. Fick nöjet att inviga mitt bakunderlägg som jag köpt nyligen från Tupperware, det var super.
Bullarna blev goda fast inte lika bra som svärmors men jag behöver säkerligen bara prova mig fram nästa gång då blir de bättre. Mannen blev jätteglad när han kom innanför dörren och sniffade och log.


Sen har jag lekt lite med kameran har inte riktigt lärt känna den . Tar mycket bilder på djuren på Uffe är det ganske lätt att få bra bilder på Kasper är det svårare men jag tyckte denna blev fin. Han är så fin min/vår lilla kisse som fakstiskt är 8 år gammal. Jag hade honom innan jag träffade mannen och mannen hade en annan hund Änglahunden som vi kallar honom. Vi fick tyvärr ta bort honom och sen köpte vi Uffe. Uffe är 4 år gammal och han och Kasper är verkligen brödrar. De leker bra med varandra och man märker att har Uffe varit borta några dagar ex hos mannens föräldrar så blir han så glad att lillebror är tillbaka. Ikväll blev det lite fest för deras del de fick dela på en liten burk tonfisk och då blir det helt tossiga bara jag tar fram burken och konservöppnaren. Kasper jamar och börjar spinna väldigt högt och Uffe han springer omkring och hoppar. På bilden så ser man att båda slickar sig om munnen , de vet vilket mums de ska få

.
Nu sover alla i min lilla familj så jag ska nog göra dem sällskap snart.

Gästboken är fixad nu funkar det den så var så snälla att skriv något där eller lämna en kommentar känns så kul att få lite feed back att någon faktiskt läser vad lilla jag skrivet.

Många Kramar och godnatt.

Inga kommentarer: