2009/01/10

Uffe som bebis

Hej !
Det var ett tag sedan jag ägnade mig åt min blogg, men det har helt enkelt inte funnits plats för den i min vardag.
I natt hade jag lite svårt att sova så jag satt uppe och surfade och kom förbi hemsidan för den kenneln där vi köpte Uffe. Gick in och kollade runt och hittade lite bilder på Uffe som riktigt liten plutt. Han var 12 v när han kom till oss , vissa kan få sina valpar redan efter vecka 10 men uppfödaren ville vänta lite för hon menar på att de är så små , kan vara lätt att man trampar på dem.
Då tänker man hur skulle man kunna trampa på sin hund men fallet är faktiskt så att han var överallt och när han var 12-14 v gammal var han så liten , man bara hörde ett pip och då visste man att man råkat komma för nära.
Nu när vi är inne på Uffes 5 år så finns det inget med att komma för nära, nära är det bästa och helst ska man få ge många pussar. Han är en sån kärleksfull kille som jag inte vet vad jag skulle göra utan, inte bara jag utan hela familjen.
Tills vi får en "riktig" bebis så är han våran "bebis"....
Ha det bäst , många kramar

Malin*
Uffe med sina syskon och mamma "Stina" .
Vår lille plutt är den längst till vänster.


Uffe längst till vänster i bild med sina syskon.


Uffe 8 v gammal



Uffe 8,5 v gammal




Uffe 9,5 v gammal.

3 kommentarer:

Ann Katrin sa...

Snacka om att han var/är underbart vacker :) sötnos e han ju verkligen!
Hoppas julen varit god mot dig o du har njutit. Kram

jenny sa...

herregud så söt!! dessa djur, vad mycket dom betyder för en...
kram!

Anonym sa...

Gud vad gullig han är:). Lilla söta Uffe.
Kram Anette